Multimedia w podręcznikach szkolnych

Współczesne podręczniki różnią się znacząco od elementarzy z sprzed kilkunastu czy kilkudziesięciu lat. Jedną z różnic jest podejście autorów do dziecka – zdecydowanie bardziej podmiotowe i przyjazne a także wykorzystujące wiele nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Praktycznie we wszystkich współczesnych podręcznikach znajdziemy odnośniki tekstowe do treści multimedialnych. Są to zwykle przygotowane dla ucznia strony internetowe, zawierające ciekawe i angażujące przykłady i ćwiczenia. Ich zaletą jest możliwość interakcji z uczniem, podpowiadanie i wskazywanie właściwej ścieżki myślenia. Doskonałym uzupełnieniem zwykłego podręcznika jest link do filmów i animacji, związanych z nauczanym tematem. Często wydawnictwa szkolne dołączają do swoich publikacji płytę CD lub DVD z programami na komputry PC. Regułą jest dodawanie takich płyt do książek językowych.

foliogramy_nowa_era

Osobnym tematem są pomoce dydaktyczne przygotowywane przez wydawnictwa, pomocne nauczycielom podczas prowadzenia zajęć. W dziedzinie tej przodują WSiP (Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne), Nowa Era oraz Operon. Dobrym przykładem takiego pakietu są np. Foliogramy multimedialne – tutaj prezentujemy zdjęcie ze strony poświęconej Biologii i serii Puls Życia oraz Świat Biologii wydawnictwa Nowa Era.

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Multimedia w podręcznikach szkolnych

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s